Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik met Talkingalcohol.com
ArrayAlle Grolsch verpakkingen voorzien van logo met 16+ teken en verwijzing naar website
Grolsch vindt dat volwassenen goed geïnformeerd hun eigen keuzes moeten kunnen maken als het gaat om alcoholgebruik. Daarom introduceert Grolsch de Nederlandstalige versie van de website www.talkingalcohol.com. Deze website bevat uitgebreide informatie over alcohol. De site heeft bijvoorbeeld een interactieve tool die laat zien hoe alcohol door het lichaam wordt opgenomen. Ook is het laatste nieuws over de gevolgen van alcoholgebruik op bijvoorbeeld diabetes en zwangerschap via de site te volgen. Grolsch nodigt consumenten via haar verpakkingen uit om de website te bezoeken. In oktober zijn alle verpakkingen voorzien van een logo met het webadres www.talkingalcohol.com, gecombineerd met een 16+ leeftijdsaanduiding.
Van kater tot calorieenaantal
De website www.talkingalcohol.com biedt consumenten uitgebreide informatie over alcohol. Van de manier waarop bier wordt gemaakt, tot de gevolgen van een kater en de effecten van alcohol op de verschillende organen in het menselijk lichaam. Uniek is dat de website consumenten ook voorziet van het alcoholpercentage, de ingredienten en het calorieenaantal van verschillende Grolsch bieren.
Weloverwogen keuzes maken
Rob Snel, Managing Director: “De website is één van de initiatieven van Grolsch om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren. Onze moedermaatschappij SABMiller ontwikkelde de site. Met de Nederlandse versie is de website nu ook voor de Nederlandse consument eenvoudig toegankelijk. Via het logo op onze verpakkingen nodigen we mensen uit om de website te bezoeken. De website helpt mensen bij het maken van bewuste keuzes over alcohol.”
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.