Nieuwe campagne laat Belgische atopische dermatitis patiënten #uitdeschaduw treden
ArrayDe ‘Uit de Schaduw’ is een nieuwe campagne die zich tot stelt de zware fysische en psychische impact op het leven van duizenden patiënten onder de aandacht te brengen: mannen en vrouwen die zich onbegrepen en geïsoleerd voelen. Patiënten krijgen op http://www.uitdeschaduw.be/ een gezicht en een stem, … ze treden uit de schaduw.
Eczemanet is partner van #Uitdeschaduw deze campagne die aandacht vraagt voor mensen die lijden aan atopische dermatitis, een ernstige vorm van eczeem. De campagne richt zich in eerste instantie tot het grote publiek, maar wil daarnaast ook artsen, patiënten en de overheid in België bereiken.
Enkele feiten:
- Leven met atopische #dermatitis: 55% van de patiënten heeft al meer dan 10 jaar last van jeuk.
- Leven met atopische dermatitis: 6 patiënten op 10 hebben minstens 12u per dag last van jeuk.
- In België hebben 15 à 30% van de kinderen er last van.
- Leven met atopische #dermatitis: 55% van de patiënten heeft al meer dan 10 jaar last van jeuk.
- Stress! Voor mensen met atopische #dermatitis vaak een reden voor nog meer #jeuk
Een website (http://www.uitdeschaduw.be/) en een twitter account ondersteunen de campagne, die is opgezet door Sanofi in samenwerking met Eczemanet.
Meer info: uitdeschaduw.be #uitdeschaduw #eczeem