Op zoek naar het beste zorgidee van Nederland voor patiënten met kanker

Array
Vierde editie Onco Care Challenge van start!

Sanofi Genzyme is op zoek naar het meest innovatieve project dat de zorg voor patiënten met kanker verbetert. De zorg rond kanker kan namelijk altijd beter. Daarom roept Sanofi Genzyme zorgverleners op hun ideeën te delen. Projecten kunnen tot 23 juni 2017 worden ingediend via de website: www.OncoCareChallenge.nl. De finale vindt plaats in november. Het team met het beste idee wint de Onco Care Challenge en ontvangt € 5000,- om het idee uit te werken!

Over de Onco Care Challenge

Sinds 2014 organiseert Sanofi Genzyme de Onco Care Challenge als platform voor het verzamelen van ideeën rond de oncologische zorg. Om de Onco Care Challenge te winnen, moet het beste idee aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet het project een direct voordeel voor de patiënt hebben en een aantoonbare bijdrage aan de verbetering van de oncologische zorg bieden. Projecten die innovatief en creatief zijn én waarbij de patiënt centraal staat, zijn vaak het meest succesvol. Meer informatie over de voorwaarden en beoordelingscriteria zijn te vinden op de website.

Veel zorgverleners hebben dagelijks te maken met uitdagingen in de zorg rond kanker. De ideeën en creatieve oplossingen die zij hiervoor bedacht hebben, zijn niet altijd eenvoudig uit te voeren en zijn vaak kostbaar. Sanofi Genzyme levert graag een bijdrage om kennis uit te wisselen en innovatie te stimuleren.

Tussentijds op de hoogte blijven?

Om op de hoogte te blijven van de Onco Care Challenge kunnen geïnteresseerden zich aanmelden via een button op de website voor een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief zal in circa 3 edities verslag doen van de voortgang, nominaties, ingediende projecten en de winnaar.

Bron: Sanofi en Sanofi Genzyme

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen