GGZ-organisatie Denk tevreden over aanpassen logo en domeinnaam Beweging Denk

Array

Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk hebben het logo en de domeinnaam van de politieke beweging Denk aangepast. Ggz-organisatie Denk is van mening dat deze wijzigingen aantonen dat de gelijkenissen met haar zorgvuldig opgebouwde merk terecht waren aangekaart. Ggz-organisatie Denk is tevreden met deze aanpassing en verwacht dat hierdoor de kans op verwarring veel kleiner is geworden. Daarom ziet ze af van de rechtszaak die ze eerder had aangespannen.

De politici presenteerden op 9 februari een politieke beweging die gebruikmaakt van dezelfde naam als ggz-organisatie Denk en een zeer sterk gelijkend logo had. Hierdoor ontstond verwarring onder de cliënten waardoor de ggz-organisatie Denk zich genoodzaakt zag een kort geding aan te spannen, die op vrijdag 27 maart voor de rechter zou komen.

Logo's DenkPolitieke neutraliteit is essentieel voor een gezonde vertrouwensrelatie met cliënten. Ggz-organisatie Denk wil daarom met geen enkele politieke partij geassocieerd worden. De organisatie is dan ook blij dat de politieke beweging het logo en de domeinnaam heeft aangepast om verdere verwarring te voorkomen.

Ggz-organisatie Denk vindt het spijtig dat de beslissing tot een rechtszaak nodig was om de wijzigingen door te voeren. De overeenkomsten in logo, naam en typografie van ggz-organisatie Denk en de politieke beweging hebben ondertussen voor veel verwarring gezorgd bij zowel bestaande cliënten als mensen die hulp zoeken voor hun psychische problemen.

Het belang van de cliënten staat voor GGZ Friesland en de ggz-organisatie Denk altijd voorop. De zorgorganisatie Denk biedt mensen met psychische klachten behandeling binnen de basis ggz. Met een aanbod dat onder andere bestaat uit zelfhulpprogramma’s en virtual reality therapie, werkt de organisatie over de provinciegrenzen heen. Het merk ‘Denk’  www.denk.nl is zorgvuldig opgebouwd, om aansluiting te vinden bij mensen die geestelijke gezondheidszorg nodig hebben.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen