Zestig pagina’s om kanker de wereld uit te helpen

Array

Stichting Mont Ventoux lanceert eerste glossy
Maar liefst zestig pagina’s dik is hij. Het eerste Magazine Mont Ventoux dat de afgelopen maanden tot stand is gekomen dankzij de medewerking van vele tekstschrijvers en fotografen uit heel Nederland. Zij hebben vrijwillig hun medewerking verleend aan het glossy tijdschrift dat zondagavond 15 juli is overhandigd aan de voorzitter van de stichting Mont Ventoux, Peter Klerk.

Het Magazine Mont Ventoux is een eigentijdse glossy vol met interessante verhalen, interviews en informatie van deelnemers, sponsors, bekende Nederlanders en andere vrienden van de Mont Ventoux. Allemaal rond het centrale thema de ziekte kanker. Het magazine is een must voor iedereen die de stichting Mont Ventoux een warm hart toedraagt.

Op de leestafel
Het Magazine Mont Ventoux is volgens voorzitter Peter Klerk geen blad met trieste verhalen, maar een uitgave waarin hoop, optimisme, voorlichting en bewustwording kernwoorden zijn. `En bovenal een blad waarmee wij weer geld kunnen inzamelen voor ons ultieme doel: kanker de wereld uit helpen! Het is een prettig leesbaar tijdschrift met succesverhalen van mensen in hun strijd tegen kanker, met nieuws over de stand van zaken m.b.t. kankeronderzoek en met bekende Nederlanders die hun persoonlijke verhaal vertellen. Onder meer Erik Dekker, Willeke van Ammelrooy, Wim Anker en Tom van ’t Hek verleenden hun medewerking. Ik denk dat dit magazine bij iedereen op de leestafel zou moeten komen te liggen.’

Twitter
Het magazine is tot stand gekomen onder leiding van Annigje Udinga van Udinga Media. Zij vormde een redactieteam van schrijvers en fotografen die allen kosteloos hun medewerking verleenden. Udinga: `Het was geweldig om te zien wat een simpele oproep op Twitter teweeg bracht. Fantastisch dat zoveel mensen zich hebben willen inzetten om de mooiste artikelen te schrijven.’ De vormgeving is gedaan door Erik Veenstra van Turksma & Partners uit Ruinerwold. De stichting heeft zelf sponsors gezocht om door middel van advertenties het magazine te bekostigen. Het magazine is voor iedereen verkrijgbaar via de webshop van www.grootverzettegenkanker.nl en kost € 6,75. De opbrengst gaat naar de stichting Mont Ventoux, die het op haar beurt verspreidt onder de meerdere goede doelen die kanker gerelateerd zijn.

Persoonlijke sponsoring
Elk jaar wordt in september een solidariteitstocht op de Mont Ventoux gehouden, waarbij de deelnemers fietsend, wandelend, hardlopend of op een andere manier de top proberen te halen. Doel is om deelnemers te laten sponsoren door vrienden, collega’s of buren en zo zoveel mogelijk geld in te zamelen. Op zaterdag 1 september beklimmen weer meer dan 1100 deelnemers de Mont Ventoux in Frankrijk. Gehoopt wordt om dit jaar anderhalf miljoen euro op te halen. Alle deelnemers krijgen het magazine Mont Ventoux geheel gratis thuisgestuurd en zij kunnen het op hun beurt inzetten voor hun persoonlijke sponsoring.

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen