Draag een kandidaat voor: Nightingale 2011!
ArrayOp initiatief van de Clientenraad, looft het Jeroen Bosch Ziekenhuis voor de vijfde keer de Nightingale-prijs uit voor de meest patientvriendelijke medewerker!
Iedereen die werkzaam is binnen het Jeroen Bosch Ziekenhuis en die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor het welzijn van de patienten, komt in aanmerking voor deze prijs. Dit jaar wordt speciaal gekeken naar medewerkers die rond de verhuizing en de ingebruikname van de nieuwbouw zich bijzonder hebben ingezet voor de patient.
De nominatie staat open voor artsen en verpleegkundigen, maar ook voor medewerkers die wat meer op afstand van de patient zich inzetten, zoals stafmedewerkers, voedings-assistenten, administratief medewerkers, laboratoriummedewerkers. Alle medewerkers maken evenveel kans, omdat niet het aantal handtekeningen, maar de reden van voordracht kan leiden tot de prijs.
De prijs
De prijs bestaat uit een kunstwerk en een dinerbon voor de medewerker zelf. Daarnaast mag de winnaar een bedrag van € 5000,– op de eigen afdeling besteden aan verdere verbetering van de kwaliteit van de patientenzorg.
Voordracht
Elk specialisme, iedere RVE, vakgroep, of afdeling kan gedurende de maand november, tot uiterlijk tot 1 december 2011, kandidaten voordragen voor de Nightingale-prijs. Ook patienten kunnen kandidaten voordragen. Een voordracht dient ondersteund te worden door tenminste drie personen.
Leden van de Clientenraad, Raad van Bestuur en de jury zijn uiteraard uitgesloten van kandidaatstelling.
Wilt u iemand voordragen? Vul dan het voordrachtformulier in. U kunt hiervoor ook contact opnemen met het secretariaat van de Clientenraad, tel. (073 553) 3197 of met bureau Patientencommunicatie, tel. (073) 553 2457.
Het voordrachtformulier dient volledig te zijn ingevuld, om mee te dingen naar de Nightingale-prijs 2011.
Jury
Bij de beoordeling gaat de jury uit van een persoon die zich door het werk zichtbaar heeft onderscheiden van, en meerwaarde heeft voor de omgeving waarin hij/zij werkzaam is en hierdoor een sterke betrokkenheid heeft waar het de kwaliteit van zorg voor de patient betreft. Dit kan gaan om een aantoonbare:
-Â medische prestatie in het belang van de patient.
– verdienste voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis vanuit het perspectief van de patient.
– bestuurlijke prestatie op het gebied van patientenzorg.
– waardevolle bijdrage voor de patienten en het team waarin hij/zij werkzaam is.
– bijzondere inzet voor patienten tijdens het betrekken van de nieuwbouw.
De voor te dragen persoon dient gerespecteerd te zijn in de werkomgeving vanwege zijn of haar patientvriendelijkheid.
De jury bestaat uit twee leden van de Clientenraad, een lid van de Raad van Toezicht en twee onafhankelijke externen.