OHRA ziet markt aanvullende zorgverzekeringen in 2008 opnieuw individueler worden

Array

OHRA geeft met de nieuwe en complete lijn van zes op levensfase gebaseerde aanvullende zorgverzekeringen invulling aan de nieuwe strategie. Gebaseerd op de strategische peiler “U bepaalt” biedt de Arnhemse verzekeraar als eerste direct writer in Nederland consumenten een persoonlijke keuze uit een volledig pakket relevante aanvullende verzekeringen die perfect aansluiten op de individuele zorgbehoefte. Deze zorgverzekeringspakketten kennen wisselende vergoedingen waaronder Viagra en licht-cosmetische ingrepen voor vijftig plussers, EHBO bij jonge kinderen en lactatiekundige zorg voor jonge gezinnen, condooms voor studenten en korting op vitaminepillen voor singles.

OHRA komt vanaf begin november op de markt met zes spraakmakende zorgpakketten die volledig op de eigen levensfasen van verzekerden zijn afgestemd. Deze individualiseringstrend zal zich de komende jaren verder doorzetten, vooral bij consumenten die via internet zaken willen regelen. Volgens de OHRA directie zal de consument steeds meer zelf willen bepalen welke producten hem of haar aanvullend op de collectieve basisverzekering aangeboden moeten worden. In dat aanbod zullen exclusieve services op het terrein van gezondheid en leefstijlinterventie steeds belangrijker worden.


De verzekeraar doorbreekt – met op zes levensfase georiënteerde zorgpakketten voor studenten, singles, duo’s, jonge ouders, gezinnen en ouderen waarvan de kinderen al de deur uit zijn – de op de markt gebruikelijke “eenheidsworst” in aanvullende zorgverzekeringen. Een toenemend aantal verzekerden blijkt zich alleen nog maar aanvullend te willen verzekeren en te willen betalen voor relevante dekkingen en voor voordelen waar zij per direct van kunnen profiteren. OHRA klanten kunnen in 2008 op het moment dat het hen schikt overstappen van het ene pakket naar een pakket dat meer aansluit op hun behoefte van het moment. De al bestaande “meegroei service” wordt per 1 januari 2008 uitgebreid naar alle zes levensfasen. Dit betekent onder andere een uitbreiding van de service naar de doelgroep van studenten.

OHRA zal naar verwachting op 5 november a.s. de nieuwe premie voor de basisverzekering 2008 bekendmaken inclusief de premies voor de zes verschillende aanvullende zorgverzekeringen.

Meest persoonlijke direct writer
OHRA directievoorzitter Frank Elion onderstreept het belang van de persoonlijke benadering van de zelfstandige consument van vandaag: “We kiezen ook in onze communicatie voor een unieke persoonlijke benadering door tienduizenden niet-klanten vanaf begin november een “sample” van het voor hen relevante levensfase zorgpakket toe te sturen. Duizenden mensen hebben al een dergelijk proefpakket aangevraagd via www.OHRA.nl. Deze pakketten bieden mensen op creatieve wijze inzicht in de mogelijke aanvullende verzekeringen voor 2008. We hebben zeer zorgvuldig zes zorgpakketten samengesteld die mensen op ieder moment in hun leven die aanvullende zorg bieden waar zij op dat moment om vragen”.

De introductie van de levensfaseformule van aanvullende zorgverzekeringen wordt begeleid met een reeks TV commercials. De eerste algemene commercial wordt op 1 november uitgezonden. Daarna volgen op specifieke doelgroepen gerichte commercials.

Kijken hoe klanten zich gedragen
De unieke formule is door OHRA ontwikkeld op basis van door medewerkers gevoerde gesprekken met OHRA klanten. “Consumenten vragen om een zorgverzekeraar die hen begrijpt, met relevante dekking en voordelen komt en bovenal met hen meebeweegt. Zij willen geen ingewikkelde en bureaucratische procedures om iets te wijzigen in hun aanvullende zorgverzekering als hun leven verandert. Een enkel telefoontje of e-mail aan hun verzekeraar moet genoeg zijn”, aldus Elion. Een jong stel dat voor het eerst een baby krijgt kan met een telefoontje naar OHRA de een aanvullende zorgverzekering doen aansluiten op de nieuwe fase waarin hun leven zich ontwikkelt.

OHRA deed vorig jaar al een eerste stap in deze richting en introduceerde een drietal zorgverzekeringspakketten. Dit jaar is het aanbod compleet gemaakt en dekt de aanvullende zorgverzekering van OHRA alle relevante levensfasen. Klanten maakten ook dit jaar op grote schaal gebruik van de mogelijkheid om hun aanvullende verzekering tussentijds aan te passen aan veranderingen in hun leven.

Rob

One thought on "OHRA ziet markt aanvullende zorgverzekeringen in 2008 opnieuw individueler worden"

  1. Extra voordeel van Ohra is dat korting mogelijk is. Kijk hiervoor op http://www.zorgpremiekorting.nl

Comments are closed.

Recente artikelen