
Customer Track: brengt MedTech en Digital Health ondernemers dichter bij eerste klant
ArrayHet vinden van een eerste klant is de grootste uitdaging waar veel medische startups voor staan. Met het nieuwe programma Customer Track biedt Oost NL een gestructureerd klantvalidatie-traject voor medische startups, om zo een betere aansluiting tussen product, markt en uiteindelijk de patiënt te vinden.
Marktbehoefte
Uit onderzoek blijkt dat 46% van de gestopte vroege fase bedrijven aangeeft dat hun innovatieve product nooit de eindklant heeft bereikt omdat er geen marktbehoefte bleek te zijn. Wat zou er gebeuren als je deze klant al vindt en gesproken hebt, nog vóórdat je een prototype hebt en je product gereed is voor gebruik?
Customer Track
Customer Track is een programma met een focus op klantvalidatie. Door op een gestructureerde manier in gesprek te gaan met potentiële klanten, vindt een ondernemer een betere aansluiting met de markt en vergroot daarmee de kans op het slagen van een innovatie, ongeacht of er al een werkend prototype is of niet. In een negen-weeks parttime programma reiken we teams de juiste tools en ondersteuning aan in dit validatieproces, door middel van trainingen, workshops en coaching. Daarnaast koppelen we ondernemers direct aan het juiste netwerk van zorginstellingen om zo waardevolle feedback van experts te ontvangen. Aan het einde van het programma heeft een ondernemer waardevolle (klant) inzichten voor de roadmap van zijn/haar bedrijf.
Voor wie?
Customer Track is voor ondernemers (in spe), studenten, onderzoekers en innovatieve teams van zorginstellingen van minimaal 2 personen, met een concreet, innovatief en schaalbaar MedTech/ Digital Health idee, werkzaam in de provincie Gelderland, die zich afvragen:
- Wie is precies mijn klant in het complexe zorglandschap?
- Hoe kom ik erachter of mijn toekomstige klant mijn product wil aanschaffen?
- Wat zou de belangrijkste reden zijn om mijn product aan te schaffen?
- Welke eigenschappen van mijn product worden het meest gewaardeerd?
- Wat wordt mijn verdienmodel?
Aanmelden kan tot 12 februari via www.oostnl.nl/customertrack
Bron: Oost NL