Trombosedienst Apeldoorn en Zutphen start met automatisch bellen van patiënten
ArrayAfgelopen week is de Trombosedienst Apeldoorn en Zutphen gestart met de dienst Voxxcom. Voxxcom levert voor de trombosedienst een geautomatiseerde belcentrale die patiënten belt met vooraf ingesproken standaardberichten. Dit zal een flinke tijdswinst opleveren voor de trombosedienst.
ICT-leverancier Portavita heeft geïnvesteerd in een koppeling met Voxxcom, waarbij patiënten die op de Portavita-bellijst verschijnen door de Voxxcom belcentrale automatisch afgehandeld worden. Daarbij gaat het in eerste instantie om eenvoudige berichten, zoals een medicatiewijziging op dezelfde dag. Zodra de belcentrale na drie belpogingen de patiënt niet kan bereiken (voicemail, bezet, verkeerd nummer) wordt de patiënt direct teruggeplaatst op de Portavita-bellijst. De trombosedienst kan indien nodig persoonlijk contact opnemen met de patiënt.
Henk Adriaansen (Medisch leider, Trombosedienst Apeldoorn en Zutphen): “Wij denken al na over nieuwe berichten voor onze patiënten, zoals een automatisch belletje de middag voor het bezoek van onze medewerkers bloedafname bij thuisbezoek.”
De patiënten met toegang tot het Digitaal Logboek kunnen de wijzigingen die Voxxcom via de geautomatiseerde berichten doorgeeft hier altijd terugzien.