Reactie Antoni van Leeuwenhoek op initiatief verzekeraar Ditzo
ArrayNaar aanleiding van de verschillende vragen vanuit de media inzake het initiatief van verzekeraar Ditzo en hun beslissing om hun marketingbudget dit jaar aan het kankeronderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek te doneren, komt met het statement
Het 100-jarig bestaan van het Antoni van Leeuwenhoek is voor verschillende mensen en organisaties aanleiding geweest acties op te zetten om (financieel) bij te dragen aan het onderzoek naar personalised medicine. Met deze vorm van behandeling kunnen patiënten een behandeling op maat krijgen die is afgestemd op de specifieke afwijkingen in het DNA van hun tumor waardoor de kanker beter bestreden kan worden.
Voor sommige patiënten met longkanker, borstkanker en darmkanker is er al een behandeling op maat mogelijk. Het Antoni van Leeuwenhoek wil deze behandeling op maat voor alle patiënten beschikbaar stellen.
Het Antoni van Leeuwenhoek heeft dan ook verheugd gereageerd op het initiatief van Ditzo om hun marketingbudget beschikbaar te stellen voor ons onderzoek. Voor iedere keer dat hun filmpje bekeken wordt, doneert Ditzo €1. Als het gedeeld wordt €2. Zij stellen zo maximaal miljoen beschikbaar. Het filmpje is te bekijken op www.kijkkankerdewerelduit.nl.
Meer informatie over het onderzoek naar personalized medicine is terug te vinden op de website van het NKI. Uitleg over de beweegredenen van Ditzo om dit jaar een substantieel deel van haar marketingbudget beschikbaar te stellen aan de zorg, daar waar het echt nodig is, is terug te lezen op de nieuwsruimte van het initiatief: nieuws.kijkkankerdewerelduit.