Fab start campagne: Ban de Bierbuik!
ArrayTerugkeer van de slanke man
Fab, de nieuwe Sanoma Media-glossy voor 35+, start een campagne tegen de bierbuik met een uitgebreid artikel in het magazine en de Facebook-pagina: ’Help ik wil mijn slanke man terug’. Dit als bewustzijnscampagne voor de grote groep Nederlandse mannen met bierbuiken, en hun vrouwen die daar steeds meer van beginnen te balen.
Veel bladen publiceren over lijnende vrouwen. Fab legt de bal nu bij de uitdijende groep dikke mannen. Uit onderzoek blijkt dat juist Nederlandse mannen procentueel veel dikker zijn. 60% van de Nederlandse mannen heeft overgewicht. Bij vrouwen ligt dat percentage op 44%. Een van de grootste negatieve gevolgen van overgewicht bij mannen, is een kleinere penis. Fab start daarom per direct een bewustzijnscampagne: Ban de Bierbuik!
Dikke man steeds vrouwelijker
In de tweede editie van Fab is in een groot artikel duidelijk te lezen wat de negatieve gevolgen van gewichtstoename bij mannen zijn. Naast de eerder genoemde krimpende penis, blijkt ook de erectie en het libido bij toenemend gewicht achteruit te gaan. Ook produceren dikkere mannen meer estradiol, een vrouwelijk hormoon. Een dikkere man wordt dus steeds vrouwelijker. Daarnaast geeft 51% van de Nederlandse vrouwen toe dat ze haar man te dik vindt (bron: TNS Nipo).
Lust for life
De bewustzijnscampagne van Fab – is naast het artikel in Fab zelf – ook te vinden op de Fab Facebookpagina: ‘Help ik wil mijn slanke man terug’. Op Facebook delen lotgenoten tips & trics om hem toch aan het afvallen te krijgen, worden libido-ervaringen uitgewisseld en foto’s van zijn afnemende bierbuik geplaatst. Hoofdredacteur Claudia Straatmans: “De ondertitel van Fab is Lust for Life. Doordat mannen een beetje gaan afvallen, komt letterlijk zijn lust for life weer terug. En daar knappen wij vrouwen van op.â€
Week voor bewustzijn gezondheid bij mannen
Van 11 t/m 17 juni vindt de International Men’s Health Week plaats in zeven ziekenhuizen in Nederland. Het doel van deze week is om de bewustwording van mannen over vermijdbare gezondheidsproblemen te vergroten en vroege opsporing en behandeling van ziekten bij mannen aan te moedigen. Het BovenIJ Ziekenhuis in Amsterdam hanteert in deze week het thema: “Man, doe ‘r wat an!”. Hierin wordt onder andere het toenemende aantal bierbuiken besproken.
Fab 2 ligt vanaf 14 juni in de winkel. Fab is een uitgave van Sanoma Media, met als doelgroep de sprankelende 35 plusser. De oplage bedraagt 80.000 exemplaren.