Excuses aan patiënten VU medisch centrum

Array

De directie van VU medisch centrum biedt haar welgemeende excuses aan al haar patienten en bezoekers aan, in het bijzonder aan hen die in de periode van 20 januari tot en met 5 februari 2012 de spoedeisende hulp hebben bezocht. In deze periode vonden daar de opnames plaats van een medisch programma waar de afgelopen week ophef over is ontstaan.

Tot grote spijt van VUmc is uit klachten en meldingen gebleken dat patienten zich niet veilig hebben gevoeld en zich onzorgvuldig behandeld voelen. Patienten en bezoekers geven in klachten en meldingen aan dat bij het maken van de opnames een aantal zaken niet zo is gegaan zoals had gemoeten. Iedere situatie waarin een patient zich niet veilig of onzorgvuldig behandeld voelt, is er een te veel. Een medisch centrum is een plek waar mensen zich veilig moeten kunnen voelen en waarop mensen moeten kunnen vertrouwen. De directie trekt zich dit zeer aan en biedt hiervoor haar excuses aan.

VUmc onderzoekt hoe de voorbereidingen en opnames precies zijn verlopen. Aan de hand van de conclusies van het onderzoek zullen de richtlijnen en gedragsregels voor samenwerking met de media opnieuw getoetst worden. VUmc zal zich meer terughoudend opstellen ten aanzien van media-activiteiten waarbij patienten en bezoekers direct betrokken zijn.

VUmc zal in de komende weken de klachten en meldingen van de patienten zorgvuldig afhandelen. Er is een meldpunt ingericht waar patienten terecht kunnen met hun vragen T (020) 444 6178 – maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur of mailen naar [email protected] 

VUmc hoopt het vertrouwen van zijn patienten in de komende periode weer te herstellen.

De directie van VU medisch centrum

VUmc heeft er bewust voor gekozen om via internet excuses aan te bieden om zoveel mogelijk (ex) patienten en bezoekers te bereiken.

Recente artikelen