Nieuwe identiteit voor VGZ

Array

Univé-VGZ-IZA-Trias (UVIT) steekt vanaf vandaag haar grootste zorgverzekeringsmerk in een nieuw jasje. De verzekeraar is aan het veranderen, en onderstreept dat met een nieuw logo voor VGZ en een nieuwe slogan: ‘Voor goede zorg zorg je samen’. Op termijn zal Univé-VGZ-IZA-Trias ook haar bedrijfsnaam wijzigen in Coöperatie VGZ.

Het nieuwe logo heeft de vorm van een bloem en een opvallend lootje aan de letter G. Beiden staan symbool voor groei en ontwikkeling. De blaadjes van de bloem symboliseren de samenwerking tussen verzekerden, zorgverleners en VGZ. ‘Het logo visualiseert zo onze wens om samen de zorg continu te blijven verbeteren’, verklaart Rob Hillebrand, bestuurslid bij Univé-VGZ-IZA-Trias.

Voor goede zorg zorg je samen
Die samenwerking tussen klant, zorgverlener en zorgverzekeraar wordt alsmaar belangrijker. Vroeger bleven de drie partijen meestal op hun eigen speelveld: de zorgverlener bepaalde de behandeling, de klant onderging hem en het ziekenfonds betaalde. Dankzij de nieuwe Zorgverzekeringswet zijn ze veel dichter bij elkaar komen te staan. En dat is nodig om de zorg goed, toegankelijk en betaalbaar te houden.

‘De kwaliteit van de gezondheidzorg in Nederland is gelukkig goed’, aldus Hillebrand. ‘Maar er is wel variatie in kwaliteit. VGZ wil haar klanten helpen om zelf de juiste keuzes te maken bij de zoektocht naar de beste zorg. Tegelijkertijd proberen we samen met zorgverleners de zorg slimmer te organiseren, zodat de zorgverlening beter aansluit op de situatie van individuele klanten.’

Coöperatie VGZ
Univé-VGZ-IZA-Trias werkt momenteel aan het verzelfstandigen van haar schade- en zorgbedrijf. Zodra dit gereed is, zal de naam Univé-VGZ-IZA-Trias verdwijnen. Het schadebedrijf gaat dan verder onder de naam Univé en het zorgbedrijf als Coöperatie VGZ. Onder Coöperatie VGZ komen de merken VGZ, Univé Zorg, IZZ, IZA, UMC en ZEKUR te vallen. De merken Trias en SIZ verdwijnen eveneens en gaan per 1 januari 2012 op in het merk VGZ, dat dan ongeveer 2,2 miljoen verzekerden zal tellen.

Hillebrand: ‘De nieuwe naam van het zorgbedrijf en het nieuwe logo passen bij onze veranderende identiteit. We zijn al lang geen administratiekantoor meer dat alleen maar polissen en declaraties verwerkt, en dat mag de wereld best weten. De Nederlandse zorgsector staat de komende jaren voor diverse grote uitdagingen. Met onze nieuwe koers willen we duidelijk maken dat wij er klaar voor zijn om die uitdagingen aan te gaan.”

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen