iSOFT betreedt Nederlandse markt met nieuwe oplossing voor radiologie

Array

Eerste Nederlandse klant voor iSOFT voor haar radiologieplatform iSOFT Radiology
iSOFT, de gerenommeerde leverancier van IT-oplossingen voor de zorgsector, kondigt de eerste Nederlandse klant voor haar wereldwijd succesvolle radiologieplatform iSOFT Radiology aan. Medisch Centrum Leeuwarden (MCL), heeft besloten iSOFT Radiology te implementeren als hun nieuwe diagnostische systeem. Op deze manier zet het ziekenhuis de volgende stap naar het creeren van een onderling verbonden, papierloze workflow binnen al hun processen en afdelingen. Het nieuwe systeem integreert daarnaast de afdeling voor Nucleaire geneeskunde in een algemeen informatienetwerk.

“Ik ben zeer verheugd dat Medisch Centrum Leeuwarden iSOFT Radiology heeft gekozen. Met name in combinatie met de planningsfunctionaliteit van iSOFT Enterprise Scheduling stelt het MCL in staat om hun radiologische- en nucleaire afdelingen met de interne en externe workflows van patienten, huisartsen en ziekenhuizen te integreren. Ik verheug me op de samenwerking met MCL en ik weet dat andere klanten reikhalzend ernaar uitkijken deze oplossing te bekijken,” aldus Twan Weegels, Country Manager Benelux.

Deze jarenlange klant die al andere iSOFT-oplossingen in de gehele organisatie faciliteert, zoals iSOFT Enterprise Scheduling en ordermanagementfunctionaliteiten, is één van de eerste ziekenhuizen in Nederland die haar diagnostische afdelingen in een ziekenhuisbreed samenwerkingsplatform integreert.

“Het is ons doel om onze processen op een manier te organiseren dat we onze plaatselijke huisartsen betere services en communicatie kunnen aanbieden”, zegt Haaije Bruinsma, stafmedewerker Radiologie bij MCL. “Bovendien kon ons oude radiologieplatform niet voldoen aan onze verhoogde verwachtingen. Hogere efficiency, kortere toegangstijden en gedecentraliseerde planning zijn allemaal redenen waarom we besloten iSOFT Radiology op onze diagnostische afdelingen te implementeren. Aangezien de oplossing goed past bij onze functionele behoeften en binnen het al bestaande raamwerkcontract tussen iSOFT en MCL valt, zagen we een perfecte combinatie die de deal financieel aantrekkelijk maakte.”

Daarnaast kan het ziekenhuis nu profiteren van gedecentraliseerd (resource-) planning in de organisatie. Op deze manier kunnen een hogere efficiencygraad en productiviteit worden bereikt door processen te stroomlijnen en een consistent gebruik van hulpmiddelen te verzekeren.

De organisatie kan tevens betere en specifiekere services aanbieden die direct zijn gericht op de patienten. Procedures en afspraken kunnen bijvoorbeeld via beveiligde internetverbindingen via een planningsportaal worden geboekt. Dit betekent een langetermijnwinst voor de patienttevredenheid en servicekwaliteit.

Op deze manier genereert het ziekenhuis een ziekenhuisbreed communicatiesysteem dat helpt om de samenwerking met plaatselijke huisartsen en patienten te versterken. Uiteindelijk stelt dit de instelling in staat winstgevend te werken en betere behandelingsnormen en kwaliteit te verzorgen.

Healthcare Group CSC

CSC is een wereldwijde leider in het leveren van ICT-oplossingen en diensten. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Falls Church, Va. in de VS, telt zo’n 98.000 medewerkers en maakte in het boekjaar dat eindigde op 30 september 2011 een omzet van $16,2 miljard dollar. Kijk voor meer informatie over CSC in Nederland op www.csc.nl, en voor meer informatie over de Healthcare Group van CSC in Nederland op www.csc.com/health_nl.

Recente artikelen