Agis Helpt! krijgt 8,1 bij klanttevredenheidsonderzoek

Array

Klanten zijn zeer tevreden over de dienstverlening van Agis Helpt! Dit blijkt uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van zorgverzekeraar Agis dat door een extern bureau werd afgenomen. Voor het eindoordeel over de dienstverlening blijkt vooral van belang dat de klant zich serieus genomen voelt, waarbij de geboden oplossing het belangrijkste is.

Met het rapportcijfer 8,1 is de klantwaardering voor de kwaliteit van de dienstverlening van Agis Helpt! ten opzichte van 2009 (8,0) gestegen. Dieneke Mandema, directeur Commercie, “Een goede dienstverlening is erg belangrijk voor alle klanten. Ik ben blij met het resultaat. Uiteraard blijft Agis zich richten op verdere verbetering van de service aan onze klanten”.

In het klanttevredenheidsonderzoek is allereerst gekeken naar de kwaliteit van de dienstverlening, waaronder de oplossing op de zorgvraag van de klant. Deze wordt met een 7,7 gewaardeerd. Daarnaast is de wachttijd onder de loep genomen. De klant heeft de hoogste waardering voor de vriendelijkheid van het personeel (8,5). Verder is het aantal klanten dat Agis Helpt! bij familie of vrienden aanbeveelt gegroeid ten opzichte van 2009.

Verbetering
Het afgelopen jaar is het team van Agis Helpt! uitgebreid en de kennis van de medewerkers vergroot. De cijfers laten zien dat de klant deze verbeteringen waardeert. Het komende jaar werkt Agis Helpt! aan een nóg betere bereikbaarheid per telefoon en e-mail. De website wordt aangepast om Agis Helpt! makkelijker te vinden. Uit het onderzoek blijkt dat de klant daar graag nog verdere verbetering in ziet.

Wegwijs in de zorg
Verzekerden kunnen bij Agis Helpt! terecht voor uiteenlopende zorgvragen. De meeste klanten komen bij Agis Helpt! via het callcenter van Agis of via de website. Zij bellen of mailen met voornamelijk vragen over wachtlijstbemiddeling, polissen, vergoedingen en declaraties. Ook weten klanten Agis Helpt! steeds vaker te vinden met vragen over second opinion en advies over kwaliteit van een zorgverlener.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen