Keuze-informatie op www.consumentenendezorg.nl nuttig?
ArrayHet NIVEL doet samen met de NPCF onderzoek naar de bruikbaarheid van keuze-informatie op internet over heup-/knieoperaties en staaroperaties. De informatie op de website www.consumentendezorg.nl is daarvoor vernieuwd. Maar is deze informatie duidelijk en nuttig?
De gegevens op de website van de Nederlandse Patienten Consumenten Federatie (NPCF) over heup- en knieoperaties en staaroperaties uit 2006/2007 zijn vervangen door gegevens uit 2009. De gegevens over patientervaringen zijn afkomstig van de Stichting Miletus en verzameld met de Consumer Quality Index (CQ-index). Gegevens over bijvoorbeeld het optreden van complicaties en maatregelen tegen trombose komen uit het programma Zichtbare Zorg en zijn aangeleverd door de ziekenhuizen zelf. Centraal staan de aspecten die patienten belangrijk vinden bij het kiezen van een ziekenhuis voor een operatie. In eerder onderzoek bekeek het NIVEL het belang dat patienten hechten aan verschillende kwaliteitsaspecten bij het kiezen van een ziekenhuis voor een heup- of knieoperatie of staaroperatie.
Wat vindt u van de keuze-informatie?
Een belangrijke vraag waarop het NIVEL en de NPCF graag een antwoord willen hebben, is of de keuze-informatie op de website duidelijk en nuttig is bij het kiezen van een ziekenhuis. Graag horen wij uw mening. Hoe kunnen wij de informatie nog verbeteren? Ga naar www.consumentendezorg.nl/knieheup of www.consumentendezorg.nl/staar en bekijk de informatie. U kunt uw mening geven door de vragenlijst op de internetpagina in te vullen.
Subsidient
– ZonMw
Samenwerkingspartner
– NPCF
Bron: NIVEL