VelthuisKliniek overtuigend winnaar Web Performance Scan van WUA!
ArrayWanneer respondenten zich op het internet orienteren naar een organisatie waarbij een ooglidcorrectie ondergaan kan worden, wordt de website van VelthuisKliniek als favoriet aangewezen. Dit blijkt uit de meest recente Web Performance Scan van WUA!. Tijdens het onderzoek werden in totaal 221 beoordelingen gegeven over 45 verschillende websites.
Organisatie |
Web Performance Score® |
1. VelthuisKliniek.nl | 7,9 |
2. Boerhaave.nl | 6,0 |
3. ContourKliniek | 6,0 |
4. OogziekenhuisFocuskliniek.nl | 5,4 |
5. MedischcentrumScheveningen | 5,1 |
6. KliniekOverzicht.nl | 4,9 |
7. BergmanKliniek | 4,8 |
8. ACCZ.nl | 4,8 |
9. ATS-kliniek.nl | 4,7 |
10. Ooglidcorrectie.nl | 4,7 |
11. Ooglift.nl | 4,2 |
12. JanssenKliniek.nl | 4,1 |
13. Huidinfo.nl | 4,1 |
14. PCCSpaarne.nl | 3,9 |
De beste 3
Met een Web Performance Score van 7,9 overstijgt de website van de VelthuisKliniek de overige gevonden aanbieders en is daarmee de duidelijke winnaar. Op de deelthema’s vindbaarheid, voorkeur, vertrouwen, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid behoort de website tot de beste in dit onderzoek. Ondanks het grote verschil tot de nummer 1 komen ook websites van Boerhaave en de ContourKliniek goed uit het onderzoek. Beiden scoren een voldoende en weten daarmee in de top-3 te eindigen. Boerhaave heeft deze positie onder andere te danken aan deelthema’s vindbaarheid, kwaliteit en informatiewaarde. Voor de ContourKliniek zijn scores op vindbaarheid, de eerste indruk en vormgeving medebepalend. Voor alle aanbieders geldt dat ze de potentie hebben om de beste te worden, mits ze bij het bepalen van de internetstrategie perfecte aansluiting bij de consumenten voor ogen hebben.
Web Performance Scan
Voor het onderzoek nodigde WUA! veertig respondenten uit, allen tussen de 20 en 48 jaar oud. Zij kregen de volgende case voorgelegd: ‘Je bent al een tijdje aan het overwegen om je oogleden te laten corrigeren. Ga op zoek naar een organisatie waarbij je een ooglidcorrectie kan ondergaan.’ De deelnemers mochten vervolgens zelf bepalen welke elementen doorslaggevend waren in het bepalen van de voorkeur. Aan de hand van het zoekgedrag en de genoteerde indrukken berekende WUA! de cijfers voor de verschillende deelaspecten, om zo tot een winnaar van de Web Performance Scan te komen.
Onderzoeksopzet
Onderzoek:
|
December 2009
|
Aantal respondenten:
|
40
|
Selectiecriteria
|
30% man en 70% vrouw
|
Leeftijd:
|
tussen de 20 en 48 jaar oud
|
Plaats onderzoek:
|
Amsterdam
|
Opleiding:
|
HBO+
|
Ervaring:
|
Orienteren regelmatig op het internet
|
Duur DVD panel discussie:
|
2 keer 1 uur
|
Opdrachtgever:
|
Onafhankelijk door WUA!
|
Pagina’s rapportage:
|
200+
|
Vragen met betrekking tot dit onderzoek?
Neem contact op met onze expert en eindverantwoordelijke van dit onderzoek!