Jongens verleidt door snack reclames

Array

Uit onderzoek blijkt dat reclames met lekkere etenswaren jongens verleiden om meer te gaan snoepen en snacken tijdens het televisie kijken. Reclame heeft minder impact op meisjes, waarschijnlijk omdat zij zich al vanaf jonge leeftijd bezig houden met hun figuur.

Reclame Code Commissie
Volgens Rutger Engels (hoogleraar opvoedings- en gedragproblemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen) is dit het eerste onderzoek naar het snack- en snoepgedrag van kinderen tijdens het televisie kijken. Het onderzoek biedt nieuwe stof voor de huidige discussie over snoep reclames, en wordt door Rutger Engels onder aandacht gebracht bij de Reclame Code Commissie.
Bron: www.ad.nl

Marieke Timmer

Marieke Timmer kan voor een serieus gezondheidsprobleem niet zonder de hulp van een echte zorgprofessional. Net zo goed als u voor het uitwerken van een communicatieplan, het ontwerpen van een logo, het bouwen van een website of het schrijven van een nieuwsbrief of folder op patienthoogte eigenlijk niet zonder de kwaliteiten van een communicatieprofessional kunt. Maar dan natuurlijk wel een met kennis van de zorgsector!

Recente artikelen