Even de Gezondheidslijn bellen
ArrayEen bezoek aan de huisarts is niet vanzelfsprekend meer de eerste stap bij een vraag op het gebied van gezondheid of welzijn. Steeds meer mensen verrichten zelf eerst speurwerk op internet.
De hoeveelheid medische informatie op internet is echter overweldigend. Zoek maar eens op de woorden ‘rode vlekjes kleuter’: binnen enkele seconden geeft de zoekmachine meer dan zesduizend pagina’s aan informatie. Of probeer eens ‘vier weken hoesten’: bijna veertigduizend hits! Het valt niet mee om uit deze stortvloed een goed en bruikbaar advies te filteren. Ãls het al lukt, want de informatie past vaak niet één op één op jouw specifieke situatie.
Univé heeft hierover nagedacht en zich afgevraagd hoe we het voor onze verzekerden eenvoudiger kunnen maken om een goed en betrouwbaar advies in te winnen. De ‘Gezondheidslijn’ is ons antwoord. We hebben 24 uur per dag, zeven dagen in de week, een telefonische advieslijn beschikbaar, bemand door ervaren goed opgeleide verpleegkundigen, waar onze verzekerden terecht kunnen met hun vragen.
Bron: AllePersberichten.nl
Als ik de medewerkers van de Gezondheidslijn spreek, bevestigen zij dat Univé duidelijk voorziet in een behoefte. Het afgelopen jaar zijn wij 24.000 maal gebeld en veel bellers keren na een eerste positieve ervaring regelmatig bij ons terug. De vragen zijn uiteenlopend. Een paar voorbeelden uit de praktijk. Binnenkort moet ik voor een operatie onder narcose. Wat gebeurt er dan precies met me? Mijn zoontje heeft een teek. Kan dat kwaad? Moet ik met hem naar de huisarts? We geven informatie en advies. Soms fungeren we als gids. En regelmatig kunnen we bezorgde bellers geruststellen en voorkomen we zo een onnodig bezoek aan de
huisarts. Dat is niet alleen winst voor de beller, maar ook voor de huisarts.