EPD in de praktijk?
ArrayGehoord:
Telefoniste : ‘Pizza shop, goede morgen.’
Klant: ‘Goede morgen, ik wil een paar pizza’s bestellen.’
Telefoniste: ‘Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?’
Klant: ‘Dat is 222 0033653 52.’
Telefoniste : ‘Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is
Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?’
Klant : ‘Euh…. ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?’
Telefoniste: ‘Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.’
Klant: (zucht diep) ‘Goed dan! Mag ik twee pizza’s met ham, mozzarella en…’
Telefoniste: ‘Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.’
Klant: ‘Hoezo?’
Telefoniste: ‘U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering
weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren
ervan.’
Klant: ‘Oei! Wat raadt u mij dan aan?’
Telefoniste: ‘Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.’
Klant: ‘ Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?’
Telefoniste: ‘Uw vrouw heeft onlangs het boek ‘Lekkere recepten met
soja ‘ in de lokale bibliotheek geleend’.
Klant: ‘Oké… stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.’
Telefoniste: ‘Goed. Dat kost samen dertig euro.’
Klant: ‘Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is….’
Telefoniste: ‘Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al
overschreden. U zult cash moeten betalen.’
Klant: ‘ Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.’
Telefoniste: ‘Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw
bankrekening.’
Klant (boos): ‘ Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza’s en ik zorg wel
dat ik het geld heb. Hoelang duurt het’?
Telefoniste: ‘U krijgt de pizza’s over een uur bij u thuis. Hebt u
haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza’s
per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.’
Klant (getergd): ‘Hoe weet u dat ik een motor heb??’
Telefoniste: ‘Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.’
Klant: ‘@#%/$@&?#!’
Telefoniste: ‘Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.’
Klant: (Sprakeloos)
Telefoniste: ‘Nog iets anders, meneer?’
Klant: ‘Neen… Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee
liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.’
Telefoniste: ‘Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze
vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan
diabetici te geven…. wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer?
Die moet u natuurlijk wel betalen, maar…’
Klant: hangt op.
Wil jij echt meewerken aan het electronisch patientendossier …?
2 thoughts on "EPD in de praktijk?"
Comments are closed.
ook leuk:http://aclu.org/pizza/images/screen.swf
geweldig… precies de reden waarom ik mij uit het EPD heb laten halen… alleen nog geen antwoord terug dat ik er ook echt uit ben. (al is mijn vrouw er wel uit en mijn brief zat in de zelfde enveloppe…)