Binnenkort scannen alle artsen….

Array

…………………althans als het aan BarTrack ligt, zo las ik onlangs op zorglog.nl Alle artsen in Nederland krijgen binnenkort een scanner waarmee ze op een eenvoudige manier toegang krijgen tot aan de medische markt gerelateerde informatie op internet. Na de introductie in de Nederlandse dentale wereld in 2004 is de BarTrack oplossing, een van origine Nederlands product, inmiddels succesvol geïntroduceerd in de Verenigde Staten en vijf Europese landen.Directeur Bart Grol van BarTrack in ‘s-Gravenhage, zegt dat de BarTrack oplossing een brug slaat tussen papieren informatie en de informatie die op internet wordt gepresenteerd. “We zijn het systeem nu aan het uitrollen bij de Nederlandse artsen. Zij bleken ook grote belangstelling voor de BarTrack te hebben. Met de handzame draadloze scanner scant de arts heel eenvoudig de barcode in een vakblad, folder of op de verpakking van een geneesmiddel in. Deze informatie wordt in de BarTrack scanner opgeslagen. Op een later tijdstip sluit de arts de scanner aan op een computer waarna de betreffende weblink direct wordt geopend.” Deze link kan verwijzen naar bestaande webinformatie van alle op het netwerk aangesloten organisaties zoals verenigingen en farmaceuten. Daar BarTrack een neutraal web portal biedt stelt het de arts in staat om anoniem de informatie en diensten van de aangesloten organisaties te raadplegen.Grol geeft aan dat door deze foutloze en directe verwijzing naar internetinformatie het tijdrovend gezoek met de daarbij behorende irritaties tot het verleden behoort. ‘Voor de arts betekent deze methode een enorme tijdwinst. Via de scanner komt de gebruiker, in dit geval de arts, meteen op de plek waar hij moet zijn. Niet alleen op websiteniveau, maar ook andere informatie als teksten en filmpjes zijn meteen beschikbaar. De tijdwinst die de arts daarmee boekt is onbetaalbaar.’Dit verhaal doet me een hoop denken aan Jan zijn Shotcodes. En die lijken mij een stuk praktischer dan met een quasi albertHeijn selfscanner door mijn post te gaan. Dan zie ik meer heil in het gebruik van je mobieltje dan weer een apparaat erbij.  
ShotCode.com gebruik je door met een mobiele telefoon een foto te maken van het plaatje dat hiernaast staat worden mensen automatisch naar de achterliggende informatie geleid.Reclamemakers (bijvoorbeeld Heineken) kan dat plaatje op een poster in een bushokje plaatsen. Geinteresseerden maken een foto en worden naar de juiste informatie (bijvoorbeeld een film) geleid. Gebruikers van een mobiele telefoon moeten wel extra software op hun mobiel downloaden. Het gebruik van een shotcode gaat de opdrachtgever (en dus niet de gebruiker) 0.27 euro kosten per klik. Bron: Medicalfacts & Blikopnieuws

Rob

Recente artikelen