Veilig appen met uw arts en ziekenhuis met BeterDichtbij

Array

In een veilige app uw persoonlijke vraag stellen aan ziekenhuis of uw eigen arts. Dat is vanaf nu mogelijk voor iedereen in het Vechtdal en voor een groep patiënten van Röpcke-Zweers Ziekenhuis (RZZ) via de gratis en beveiligde app BeterDichtbij. Hiermee ontvangt u altijd een betrouwbaar antwoord van het ziekenhuis of uw arts in de buurt. Dankzij BeterDichtbij kunnen we onze vertrouwde, regionale zorg nu ook digitaal aanbieden. De app kan ook worden gebruikt voor praktische vragen aan het ziekenhuis, bijvoorbeeld over een afspraak of parkeren, aldus Bestuurder Henri Janssen”.

Pilot gestart

De app is sinds deze week voor iedereen in de regio van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis gratis te downloaden en te gebruiken voor praktische vragen aan het ziekenhuis. Cardiologiepatiënten kunnen op kort termijn worden uitgenodigd direct met de eigen arts te appen. Zij kunnen bijvoorbeeld persoonlijke vragen stellen en onderzoeksuitslagen van het ziekenhuis op hun telefoon ontvangen met BeterDichtbij. “We zijn nu gestart met een pilot. Samen met patiënten onderzoeken we vervolgens hoe we de app steeds verder kunnen verbeteren en breiden we volgende jaar waarschijnlijk al het aantal functionaliteiten in BeterDichtbij uit.”

Betrouwbaar antwoord van uw eigen arts

Steeds meer mensen zoeken online contact met hun zorgverlener, de app BeterDichtbij brengt mensen in contact met hun ziekenhuis. BeterDichtbij beweegt mee en speelt in op de grote veranderingen in de zorg. Patiënten hoeven zo niet meer voor alles een reis naar het ziekenhuis te maken of te bellen. U stelt uw vraag op uw moment, gewoon thuis of onderweg. “Het is fantastisch dat we nu ook via een app onze vertrouwde, regionale zorg kunnen bieden. Gewoon via de eigen telefoon, zodat alles ook nog eens rustig na te lezen is. Net als bij WhatsApp, alleen dan met de zekerheid dat de belangrijke zorggegevens alleen voor de eigen arts en ziekenhuis toegankelijk zijn”.

Sterk beveiligd inloggen en privacy gewaarborgd

Gesprekken die u voert met je ziekenhuis of arts, moeten niet in verkeerde handen vallen. Daarom is BeterDichtbij ontwikkeld met veel aandacht voor de beveiliging en de privacy van gebruikers. “Zelfs als u uw telefoon verliest, kan nog niemand bij het gesprek dat u heeft gevoerd met ons. Alles wat u vertelt over uw gezondheid, valt net als een afspraak in het ziekenhuis onder het medisch beroepsgeheim.” licht de woordvoerder van Beterdichtbij toe. Het systeem is specifiek voor de ziekenhuizen ontwikkeld.  Inloggen kan alleen onder de eigen naam, een pincode en een persoonlijke authenticatiecode die u via sms ontvangt.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen