Nationale Campagne Vuurwerkbril trapt af met lancering website ikziejevolgendjaar.nl

Array

Nul blinde ogen door vuurwerk
Op maandag 25 november is de Nationale Campagne Vuurwerkbril officieel van start gegaan met de lancering van de website ikziejevolgendjaar.nl. Dit jaar richt de campagne zich met een online vuurwerkquiz en vuurwerklesbrief vooral op basisschoolleerlingen van groep 7 en 8.

De website is vandaag voor het eerst in gebruik genomen door leerlingen van Openbare Sportieve Basisschool De Plevier te Hoogvliet Rotterdam. 1236745_201005410071459_1962569813_aZij hebben als eerste school in Nederland de online quiz op het digibord kunnen spelen en maken als klas dus kans op een van de mooie prijzen, zoals een iPad mini.

Naast de online quiz is er een fotowedstrijd op Facebook, facebook.com/vuurwerkbril, waarbij kinderen en hun ouders opgeroepen worden een foto mét vuurwerkbril te uploaden. De leukste foto wordt in januari 2014 beloond met een iPad mini.

 

Het doel van de Nationale Campagne Vuurwerkbril is ervoor te zorgen dat niemand meer blind wordt door vuurwerk. Het opzetten van een vuurwerkbril bij het afsteken van (of kijken naar) vuurwerk, is van essentieel belang. Het dragen van een vuurwerkbril door kinderen én ouders moet net zo vanzelfsprekend worden als het dragen van een autogordel.

 

Tjeerd de Faber, oogarts in Het Oogziekenhuis Rotterdam: “Verlies je één of beide ogen dan kun je vaak je werk niet meer uitoefenen en moet je ander werk gaan zoeken. Voor kinderen kan het zelfs betekenen dat zij hun droombaan niet meer kunnen verwezenlijken. Kan dit de uitkomst zijn van het vieren van een mooi feest?”

 

De partijen die zich hard maken voor ‘nul blinde ogen door vuurwerk’ zijn het Oogfonds, Het Oogziekenhuis Rotterdam, de Nederlandse Unie voor Optiekbedrijven (NUVO), het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG), Vuurwerkpreventie, Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen